27 Haziran 2015 Cumartesi

YOGURTTAN CÖKELEK (LOR) YAPIMI


Malum ramazan ayindayiz ve yeme duzenimiz oncekine gore degisiklik gostiyor haliyle. Iste bizim mutfakta da oyle oldu. Haftalik 5 lt. olarak alip mayaladigim yogurdumuzu bitiremedik. Hal boyle olunca aklima cokelek yapmak geldi. Cunku o kadar yogurdu ziyan edemezdim. Kalan, tutmayan veya eksimis yogurtlari degerlendirmenin en iyi yolu cokelek yapmaktır.




   Eger yogurt sulu ise ekstradan su koymaya gerek yok. Suyu yoksa biraz sulandırmak gerekir. Tencerenin altini acip kaynatiyoruz. Kaynamaya basladiginda altini kisiyoruz ve bir sure kendi halinde kaynamaya birakiyoruz. Yogurt tamamen peltelestiginde icine biraz tuz katip ocagin altini kapatiyoruz. Biraz iliyinca ince bir tulbentten suzuyoruz. Hepsi bu kadar! Ben boreklerde kullanmak uzere buzluguna kaldirdim. Isterseniz kahvaltida da tuketilebilir ama tadi lor ile peynir arasi sert bir dokusu var. Eger kaynatilirken icine bir miktar kaymak ve tereyag ilave edilirse daha yumusak bir cokelek elde edilir. Afiyet olsun...






13 yorum:

  1. En güzel anlatan da sensin bu arada. O kadar tarif okudum😂 tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim... Yardimci olabildiysem ne mutlu bana😊

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederiz..Faydalı bilgi bu şekilde en azından gereksiz sarfiyatı önlemiş oluyoruz...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    ben sizin tarifinizi keçi yoğurdu ile denedim ama bir türlü parçacıklar oluşmadı dediğiniz kadar hatta daha fazla kaynattım nerde hata yapmış olabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende de oyle oldu

      Sil
    2. Bende normal ev yoğurdundan yaptım %10 yağlı ama parçalanmadı

      Sil
  5. Çünki keçi sütünün özelliğinden dolayı çok az olmuştur. Keçi sütünde kazein azdır çünki.yoğurt veya sütü kestirdiğinizde SAKIN o yeşil suyu boşa dökmeyin çok faydalı ister çorbalarda, hamur işlerinde yada hiçbiri olmasa su gibi için ve içirin.

    YanıtlaSil
  6. İnek sütünden olan ekşimiş yoğurttan çökelek olmadı.küçuk küçuk yoğurt kesildi ama hiç topak olacak şekilde olmadı.sizce neden?

    YanıtlaSil
  7. Söylediğiniz gibi yoğurdu kaynattim kesilmedi bile ne yapmalıyım tekrar süte dönüştü sanki

    YanıtlaSil