20 Nisan 2016 Çarşamba

EVDE DOMATES YETISTIRME


Evde domates yetistirilir mi diye merak edenlere merhabalar:)
Direkt sonucu soyliyeyim EVET yetistiriliyor. Denedim ve tecrubelerimi merak edenlerle paylasmak istedim.


2015 yaz sonu kasim ayinda koydeki domateslerin artik sonuna gelmeye baslamistik ama ben kisin da domates yeme zevkinden mahrum kalmak istemiyordum. Fakat bilirsiniz kisin domateslerin ne tadi vardir ne tuzu ve biz cok nadir aliriz. Sebze ve meyveleri mevsiminde yemeye gayret gosteriyoruz. 

Neyse kasim ayina geri donelim. Ara ara Ozdilegin sebze reyonundan iyi tarim seklinde yetistirilen cherry domateslerden almistik ve tadi gercekten cok guzeldi seker gibi derler ya ayni oyleydi. 
Internette ufak bir arastirma yaptiktan sonra ise koyuldum. Ilk olarak domateslerin cekirdeklerini tek tek ayikladim. Islattigim pecetenin icinde bir gun beklettim. Bence bu isleme bile gerek yok direk topraga gomulebilir. Sonra plastik pet bardaklara bahceden aldigim topragi doldurdum. Torf almaya usendigim icin:) Topragin en ustune her bardaga birer cekirdek koydum ve ustunu ortecek incelikte toprak yaydim ve can suyu doktum. Bu islemin fotosunu cekmemisim.  Bir blogta cekirdeklerin kolay cimlenebilmesi icin bir posete koyarak serin ve golge bir yerde tutmak gerektigi yaziyordu. Ben de aynen oyle yaptim. Ara ara kontrol ettim. Filizler toprakran cikmaya baslayinca posetten cikardim ve direkt gunes almayan bir yere koydum. 

Domates cekirdekleri yaklasik bir hafta (yani oyle hatirliyorum) sonra asagidaki gibi filiz verdi. 

12 Kasim 2015



Bu blogta yapraklar yere paralel oldugu zaman sasirtma yapmak gerekir diye yaziyordu.

Ben de en guzellerini secip 5 lt lik petlere aktardim. Filizlerin koklerine zarar vermemeye calisarak tabi ki. Can suyunu da veriyoruz bu asamada. 
Uc saksida birer fide bir saksida da cok sayida fide olmus oldu. Aslinda hepsini tek bir saksiya dikmek isterdim ama evde cok yer kapliyacaklardi. Hatta birkac filizi de komsuma vermistim. O arada da koyden getirdigim yanmis ithal gubrelerden serpistirdim. Kendi gubremiz bile yok ithal ediyoruz ne kadar uzucu degil mi? Koyde esimin babasi bu gubreleri 2 yil ince ektigi cevizlere kullaniyor. Cevizler de eski ceviz degil yeni nesil cevizelerden. Sanirim genetigiyle oynanmis. Cunku birkac yil oncesine kadar bahcede eski ceviz agaclarindan vardi. Fakat cok kurtlaniyordu. Artik yasli diyeler diye mi yoksa dogal olduklari icin mi bilmiyorum. Ama onlar kirdiginizda eger aralarinda saglam cikanlar olursa daha lezzetliydi. Simdiki ekili olan cevizler iri iri ve kurtlanmiyor. Ee bir de gubreyi yiyince sahane oluyorlar ama gorunuste tabi. Bence eskilerinin besin degeri bu yenilerle kiyaslamaz. Bu da burda benim gozlemledigim bir dip not olarak kalsin.

Bu arada gun gectikce domates fideleri inanilmaz derecede uzamaya baslamisti. Ilk baslarda gubrenin etkisi diye dusunmustum ama bunlar cherry cinsi oldugu icin bu kadar boy aliyorlardi sanirim. Bu cins domatesler icin ozel duzenekler kurmak gerekiyor ki; fidenin govdesinin egilmeden kirilmadan buyumesi icin. Ben pencere koluna iple bagladim ama sonra o da yetersiz gelmeye basladi. Domates suyu seviyor. Bazen hergun bazen gun asiri sulama yaptim.

                                   2 Aralik 2015

14 Subat 2016
   
                               Ilk baby domates:)


23 Mart 2016
Sanirim yedigimiz ilk domates:)

Bu demek oluyor ki; kasim baslarinda baslayan seruvenim mart sonlarinda netice vermeye basladi. Yani cekirdekten domates yetistirmek icin 4 ay gibi bir sureye ihtiyac var. Eger kapali balkonunuz veya evinizde musait bir yeriniz varsa kis aylarinda da domates yetistirmeyi deneyebilirsin. Birseyler yetistirmek insana cok iyi geliyor gercekten de...

19 Nisan 2016



MUTLU SON:)


1 yorum:

  1. Merhaba ben evimde domates salatalik falan yetistirmeye karar verdim iki saksiya domates birine ise salatalik ve bibier ektim sizce sulamayi nasil yapmaliyim ve kac gunde urun vermeye baslar yardimci olabilirmisiniz acaba tesekkurler simdiden

    YanıtlaSil