4 Haziran 2015 Perşembe

NISASTALI CITIR BOREK


Allah sonumu hayir etsin de bu ara borek tariflerinden gidiyorum:) Karatay diyetiyle fazlaliklarimi vermenin ve her sabah tartida 53 kiloyu gormenin rahatligi var sanirim uzerimde! Kilomu korumak icin cok fazla hamurisi yememeye calisiyorum. Zira hamurisi, eksi mayali olanlari saymazsak sadece kilo aldirmiyor ince bagirsaklarimizdaki tuycukleri harap edip zararli atiklarin da emilerek kana karismasini sagliyor. Bozulan bosaltim sistemimiz butun vucudumuzun sagligini direkt etkiliyor. Zararli bilesenler kanimiza karistigindan bin bir turlu hastaliga davetiye cikarmis oluyoruz. Iste bunlari bildigim icin ekmek veya herhangi bir hamurisi yedigimde hep sucluluk duyarim bu da fazla yememi engeller. Uzun bir sure evde olmadigimdan eksi mayami kaybettim maalesef ve su an yeniden eksi maya yapimina basladim. Umarim eksi mayali gunlerime cabucak donerim.

Gelelim o zaman sagliksiz bu boregin tarifine! Gene kopyacilik yaptim:) Bu sefer arife tarif gerek'ten. Oyle guzel yapmisti ve oyle ballandira ballandira anlatmisti ki kendimi bu boregi yaparken buldum:)

Umarim siz de begenirsiniz ama yapinca cok yemeyin sakin:)




Orjinal tarif icin TIK TIK

Malzemeler:

* 2 yumurta aki
* 1 cay bardagi su
* 1 cay bardagi sivi yag
* 1 cay bardagi sut
* 1 fiske tuz ( bir tatli kasigi koymak gerek cunku cok tuzsuz oldu)
* 1 fiske şeker
* 1 tatli kasigi instant maya
* uzeri icin 1 cay bardagi zeytinyag
* 2 yumurta aki
* 4 su bardagi un
* misir nisastasi

Yapilisi:

4 su bardagi unun 3 su bardagini, 2 yumurta akini, sivi yagi, sutu, tuzu, sekeri ve mayayi yavasca yoguralim. Bu arada kalan 1 su bardagi unu ilave edip kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edelim. Bu hamuru 15 dak. yoguralim.

Hamura ikiye bolelim bir parcasini mumkun oldugunca buyuk acmaya calisalim. Uzerine bolca misir nisatasi serperek incecik rulo yapip gul boregi seklinde kiviralim ve bir kenera alalim.
Diger parcaya da ayni islemi yapalim. Bekleyen diger parcayi tepsi buyukugunde acalim ve yagladigimiz tepsiye yerlestirelim. Arasina ben peynir koydum siz istediginiz malzemeyi koyabilirsiniz. Bir daha sefere kiymali yapmak istiyorum mesela. Diger parcayi da acip tepsiye yerlestirelim. Uzerine iki yumurta sarisini surup kare kare keselim.Susam ve corek otu serpelim. En son 1 cay bardagi yagi uzerine gezdirelim. Orjinal tarifte 1 su bardagi yag yaziyor ama benim hamuruma cok geldi.
Tepsiyi yarim saat dinlendirdikten sonra onceden isitilmis 200 derecelik firinda ustu kizarana kadar pisirelim. Ben bu boregin tadini milfoylü borege benzettim. Yapanlara afiyet olsun...

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder