15 Aralık 2016 Perşembe

YEŞİL MERCİMEK UNU TARİFİ


Gun gecmiyor ki yeni bir seyler denemeyeyim😁 

Mercimek ununu kesfetmis bulunuyorum! Dunya icin kucuk benim icin buyuk bir gelisme:) Saka bir yana instagramda @fitmuhendisce' de gordum bu unlari. Kuru fasulye, mercimek ve nohuttan un yapiyor. Ben de sagliksiz, bagirsak dusmani, glutenli unlara alternatif olur dusuncesiyle ilk olarak yesil mercimek unu yaptim. Nasil mi? Tarif asagida 👇




1 kilo yesil mercimegi guzelce yikadim ve ustunu ortecek kadar su ekledim. 


Takribi 12-15 saat suda beklettim. Birkac kez mercimegin kararan suyunu suzup yeni su ekledim. 12 saati gecince suyunu suzdum ve mercimegi firin tepsisine yaydim. 



Yaklasik 50 derecede 2 saat civari arada karistirarak kuruttum. Alttaki iki fotograf kuruyan mercimeklere ait. Renkleri kararmis oluyor. Ayrica Fermente Mutfagim' in sitesinden yeni ogrendigim bir yontemden bahsetmek istiyorum. Bu yontemde baklagillerin filizlenmesi icin uygun kosullar disindaki zamanlarda kendini korumak icin etrafindaki kabugunda ihtiva eden sindirimimize zararli olan ve bazi element ve proteinlerin emilimini azaltan fosforun fermantasyon sonucu en aza indirgenmesinden bahsediliyor. Bu yontemlerden birisi mutlaka duymussunuzdur; baklagilleri cimlendirmek ve digeri de evde mayalanmis yogurt suyunda ya da peynir alti suyunda bekletmek. Bununla ilgili tariflerim yakin zamanda gelecek.





Kuruyan mercimekleri robotton gecirdim ve tekrar firin tepsisine yayarak yaklasik 50 derecede arada karistirarak kuruyana kadar kuruttum. Mercimekler tam unu haline gelmedigi icin tekrar ogutucuden cektim ve kavanozlara doldurdum.







Aslinda bu tarifin kahramanlari asagidaki aletlerim.




Bu ise girisirken bu kucuk aletlerle mercimegi ogutebilecegimden hic emin degildim. Ama sansimi denemek istedim cunku denemeden bunu bilmenin bir yolu yoktu. En fazla kaybim 1 paket mercimek olurdu. Tefalle mercimek tam olarak un kadar incelmedi. Asil unu yapan Premier'in bu tuz ogutucusu oldu. Fakat haznesi kucuk oldugu icin biraz vaktimi aldi. Mutfaga geldikce gittikce aleti calistirarak un yapimini bitirdim. Bu unla ve diger bakliyat unlariyla yaptigim tariflerimi yaptikca paylasmaya devam edecegim... Saglikli gunler dilerim...

6 yorum:

  1. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Elinizaynı işlere sağlk. Ben de un yapmayı düşündüm ama haşlanmış mercimek aynı işi görmez mi acaba?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bu unu kullandiginiz bi tarif oldumu var ise paylasabilir misiniz

    YanıtlaSil