28 Haziran 2015 Pazar

EZOGELİN ÇORBASI




Bu postumda cok bilinen bir corba paylasmak istedim. Ama her yigidin yogurt yigisi farklidir degil mi? Bu besleyici ve saglikli corbayi ben cok severim ve sık sık pisiririm. Yapimi da cok cok basittir. Eger icinde un olmasa tam karatay usulu bir corba olacakti kendisi:) O kadar kusur kadi kizinda da olur deyip ve tarifine geceyim.

Malzemeler:

* 1 su bardagi kirmizi mercimek
* 1 adet orta boy kuru sogan
* 1 yemek kasigi pirinc
* 1 yemek kasigi pilavlik bulgur
* 1 tepeleme olmayan yemek kasigi un
* 1 tatli kasigi biber salcasi
* 1-2 dis sarimsak
* kuru nane
* pul biber
* kara biber
* tuz



Yapilisi:

Bir tencereye yikanmis mercimek, bulgur, pirinc konulur ve uzerine cok ince kiyilmis sogan, salça ve rendelenmis sarimsak ilave edilir. Ben sogani kavurmuyorum aslinda artik sogan veya baska bir sey farketmez kavurma islemini biraktim. Cunku kavurma islemi sirasinda yag trans yaga donusuyor. Bu corbada kavurmadan da ayni lezzet yakalaniyor garanti veririm. Uzerine yeterince su ve baharatlar ilave edilir. Malzemeler yumusayincaya kadar pisirilir. Gerekirse su ilavesi yapilir. Kucuk bir tavada bir miktar zeytinyag ile un hafifice kavrulur oyle haldir haldir un yanacak kadar degil ama. Aslinda un kavrulmadan da ilave edilir ama ben bu sekilde yapiyorum tercih sizin. Bu corbaya aci ve limon cok yakisiyor. Afiyet olsun...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder