1 Ocak 2014 Çarşamba

EKLER PASTA

                                                                           


            
Yillar once yaptigim bu tatliyi tekrar yapmak istedim. Cunku oglum cok seviyor ayrica misafirler icin cok sik ve lezzetli oluyor...Internette biraz arastirma yaptiktan sonra aklima yatan bir tarifi denemeye karar verdim. Tabi bazi ufak tefek degisiklikler yaparak. Tarife gecelim;

Hamur Malzemeleri:

-4 yumurta
-1,5 su bardagi su
-1,5 su bardagi un
-100 gr tereyag (yaklasik 3 yemek kasigi )
-1 tatli kasigi toz seker
-bir cimdik tuz



Dolgu Kremasi:

-yarim kg sut
-3 yemek kasigi un
-yarim bardak seker
-2 yemek kasigi tereyag
-vanilya

Cikolata Sosu:

-1 su bardagi sut
-1 su bardagi su
-1 yemek kasigi nisasta
-2 silme yemek kasigi kakao
-3 yemek kasigi toz seker
-1 yemek kasigi tereyag

Yapilisi:




Bir tencereye suyu, tereyagi, tuz ve sekeri koydum, ocagin altini yakip kayanama noktasina gelene kadar isittim. Kayamaya baslayinca unu azar azar ilave ettim ve hizlica tahta bir kasikla karistirdim. En basta toparlanmayacakmis gibi gorunsede karistirdikca toparlaniyor hic merak etmeyin. Hamur bir top haline gelince bir sure daha kisik ateste karistirdiktan sonra ocaktan alip sogutmaya biraktim.

Hamur soguduktan sonra derin bir kaba alip yumurtalari teker teker kirarak mikserle karistirdim. Bir yumurtayi iyice yedirmeden digerini kirmamak gerekiyor. 
Puf noktasi burasi!



Mikseri cok yavas calistirmak zorunda kaldim cunku cok sicriyor ve mikserin cirpici uclarina cok dolaniyor. Yumurtalarin hepsini yedirdikten sonra ister sikma torbasiyla isterseniz kasikla sekil verebilirsiniz. Ben yemek kasigiyla sekil verdim ve uzerini hafifce duzelttim. Bu sebeple yuvarlak oldular. Aslinda sikma torbasiyla daha kolay ve cabuk olucagini dusunuyorum. Ve daha uzun sekilliler...



Onceden isitilmis 150 derecelik firinda kizarana kadar pisirdim. Firini kapatip 10 dak. sonmemesi icin eklerleri firinda beklettim.

Pistikten sonra firindan cikarttim. Kurdanla bir kac yerini delip kurumasini saglamak icin tekrar firina koydum ve 150 derecede birkac dakika beklettim. Boyle kurutunca daha lezzetli oluyorlar.


 Dolgu Kremasi:

Bir tencerede sutu, yumurtayi, sekeri karistirip pisirdim. Ardindan tereyagini ve vanilyayi ekledim. Soguyana kadar ara sira mikserle karistirdim. Karistirdikca daha guzel bir kivam aldi.

Cikolata Sosu:

                Butun malzemeleri karistirip pisirdim en son tereyagini ilave ettim.

Eklerleri yan tarifindan enlemesine yarisina kadar kestim ve buradan kasikla dolgu kremasini doldurdum. En son uzerlerine cikolata sosu doktum. Afiyet olsun...

                            Yilbasi gecesi yaptim bu pastayi ve afiyetle yedik..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder