30 Aralık 2013 Pazartesi

HAZIR YUFKADAN BAKLAVA


Eger siz de benim gibi yufka acmada cok tecrubeli degilseniz, bu tarif tam size gore! Oldukca kolay ve kisa surede yapiliyor. Ayrica cok da lezzetli oldugunu iddia ediyorum. Her ne kadar tatli yememege calisiyorsam ve yenmesini tavsiye etmiyorsam da bazi zamanlarda kacinilmaz olarak tatli yapmaya mecbur kaliyoruz. Ozellikle bayramlarda kurtarici bir tatli oluyor.

Malzemeler:
-1 paket baklavalik yufka
-Ogutulmus ceviz
-100 gr.tereyag
-1 su bardagi zeytinyag

Serbeti icin:
-4,5 bardak seker
-5,5 bardak su
-1 yemek kasigi limon suyu

Yapilisi:

Ilk once sekeri ve suyu kaynamasi için tencereye koyuyorum. Serbet kaynarken baklavayi yapmaya basliyorum.

Bir tavada tereyagini eritiyorum ve uzerine zeytinyagini ilave ediyorum. 
Dikdortgen bir firin tepsisini yagliyorum. 
Uc yaprakta bir baklava hamurunu tereyag ve zeytinyag karisimi ile yagliyorum.  
Ara ara ceviz serpiyorum. 
Sadece tam orta kata cevizi serpebilirsiniz.

 Son 3 yufkanin her katini yagliyorum.
Yaglama işlemi icin elimi kullaniyorum. 
Acuc icimi yag tavasina batirip hamurun uzerinde 
yavasca gezdirerek hamuru yagliyorum. 
Bu sekilde daha cabuk oluyor ve daha iyi yaglaniyor. 
En son yufkayi da serince uzerini yaglamiyorum; baklavayi kestikten sonra kalan yagi uzerine gezdiriyorum.
Kenarlarindaki fazlaliklari dikkatice kesiyorum. 
Sanirim bu baklavanin en cok zaman alan kismi kesmesi, biraz dikkat gerektiriyor. 
Eger katlar tam kesilmezse yerken birbirinden ayrilmiyor ve dagiliyor.

Ben yufkayi ozdilekten aldim. Ama bimden de alip yaptim hic bir farki yok ve ustelik daha ekonomik.

Baklavayi kare kare kesiyorum.
Baklava piserken tereyaginin beyaz kopukleri kararip yaniyor ve goruntuyu  bozuyor. 
Uzerine yagini gezdirirken bir tulbentte suzuyorum.


Tamamini yagladiktan sonra önceden 180 dereceye isitilmis firinda altin sarisi olana kadar pisiriyorum. 
Pisen baklava tepsisini fırından cikarip sogumasini bekliyorum. 
Baklava soguk, serbet ilik olacak. Ben serbeti 10-15 dak. bekledikten sonra dokuyorum. 
Eger serbeti cok sicak dokersek baklava hamurlasir. 
Bu arada serbeti iyice koyulasana kadar kaynatiyorum. 
Serbeti tirnaginiza dokunce dagilmadan kaliyorsa olmus demektir.

Afiyet olsun...














1 yorum: