1 Ocak 2014 Çarşamba

ISPANAKLI CITIR BOREK



Ispanakli boregin her turlusune varim! En sevdigim borek olur kendisi. Hal boyle olunca kisin ispanakli boregi bol bol, degisik degisik yaparim. Bu da bunlardan birisi. Hadi tarife;

Malzemeler:

-3,5 adet yufka kullandim
-yarim kg.lor
-buyuk bir tabak dolusu yikanmis, dogranmis ispanak
-1 cay bardagi zeytinyag
-2 adet kuru sogan
-tuz, karabiber, pul biber

Yapilisi:



Ispanaklari bol bol guzelce yikiyorum ve ince ince dogruyorum. Genis bir kapta uzerine bir miktar tuz serpip ovuyorum. Uzerine loru, zeytinyagini, rondadan gecirdigim soganlari, tuzu, karabiberi ve pul biberi ekleyip karistiriyorum. Eger lor tuzluysa tuz ayrica tuz eklemmiyorum.




Iki tane yufkayi ust uste koyuyorum ve sekize boluyorum. Her bir parcanin uzerine bir miktar zeytinyag ve su karistirdigim yagli suyu gezdiriyorum. Yeteri kadar ic harcinda koyup cok sikmadan sigara boregi seklinde sariyorum. Yagi kagit serdigim tepsiye diziyorum. Boreklerin her yerine gene ayni yagli sudan suruyorum. En son uzerine corek otu ve susam serpiyorum.



            Onceden isittigim 175 decelik firinda ustu kizarana kadar pisiriyorum.

Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder