18 Ocak 2014 Cumartesi

TAM BUGDAY UNLU AY POGACA



Malzemeler:

-1 cay bardagi zeytinyag
-2 yemek kasigi tereyag (tereyag miktarini arttirarak daha kitir bir pogaca yapabilirsiniz)
-2 yumurta
-1 su bardagi ilik sut
-1 tatli kasigi toz seker
-1 tatli kasigi tuz
-1 paket instant maya
- aldigi kadar tam bugday unu



Ic Malzemeler:

-2 orta boy patates
-tuz
-karabiber
-pul biber


Yapilisi:

Ilk once patatesleri haslayip rendeliyorum. Tuzu, karabiberi ve pul biberi ekleyip karistiriyorum.

 Butun malzemeleri karistirip yumusacik bir hamur elde ediyorum.
  
 Ustunu strec film ile kapatip 45 dakika buzdolabinda bekletiyorum.
Hamur iki kati olmasa da bir miktar kabarmis oluyor.

Mandalina buyuklugunde bir parca koparip elimde yuvarliyorum.

Tezgahin uzerinde elimle bir tabak buyuklugunde aciyorum ve bir kenarina ic harcindan koyuyorum.

Rulo seklinde sarip ay sekli veriyorum.

Ustune yumurta sarisi surup, susam ve corek otu serpiyorum.

Onceden isitigim 150 derecelik firinda ustu kizarana kadar pisiriyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder