18 Ocak 2014 Cumartesi

ZEYTINYAGLI BATON KEK



Malzemeler:

-3 yumurta
-1 su bardagi seker
-1 su bardagi sut
-yarim su bardagindan az zeytinyag
-3 yemek kasigi kakao
-kabartma tozu
-vanilya
-aldigi kadar un

Yapilisi:


Ilk once yumurta ile sekeri, seker eriyene kadar cirpiyorum. 


Sutu ve zeytinyagi ilave edip biraz daha cirpiyorum.

Yavasca unu ilave edip cirpmaya devam ediyorum.

Kabartma tozu ve vanilyayi da ekleyip cok az daha cirpiyorum


Kakaoyu ilave edince catalla kabin dibinden yukari dogru hafifce karistiriyorum.


Bu karisimi yagli kagit serdigim cam baton kaliba bosaltiyorum.
Ben cam kalibi tercih ediyorum. Teflon ve silikon kaplar bana cok saglikli gelmiyor.



Onceden isittigim 150 derecelik firinda ustu kizarana kadar pisiriyorum.
Goruntu ekmegi andiriyor:)) 
Firindan cikardigimda ustu kitir ici ise sunger gibi harika bir kek oluyor.
Ertesi gun de lezzetinden hic birsey kaybetmiyor.

Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder