19 Ocak 2014 Pazar

HADI BOZA YAPMAYA!


Malzemeler:

-1 su bardagi pilavlik bulgur
-yarim cay bardagi pirinc
-1 su bardagi seker
-1/2 bardak hazir boza
-yarim dilim eksi mayali ekmek




                                                                        YAPILISI:

Bir gece onceden bulguru iyice yikiyorum ve usutunu iki parmak gecene kadar sicak su koyuyorum.


Ertesi gun bulgurlar kabarmis oluyor.


Bulgura yikanmis yarim cay bardagi pirinci ekleyip iyice yumusayana kadar pisiriyorum.


Ocagi kapatip blendirdan geciriyorum.


Suzgecten suzuyorum. Kolay suzulmesi icin azar azar su ekliyorum. 
Ama dikkat edin suyu fazla kacirirsaniz bozaniz sulu olur.


Kalan posayi atiyorum.


Sekeri ekleyip eriyene kadar isitiyorum. 
Mayalanmasi icin eksi mayali ekmekten kucuk bir parca atip ekmegi dagitmadan hafifce karistiriyorum.
Eksi mayali ekmek katildigini Annem Mutfakta'nin tarifinde gormustum.
Tencerenin kapagini kapatip oda sicakliginda bekletiyorum.
Gun icinde ara sira karistiriyorum.

Ikinci aksam eve boza almistik. Bu bozadan yarim bardak ekledim ve ekmegi cikardim.


Ucuncu aksam boza olmus, uzerinde kabarciklar olusmustu.

Bu olculerle 2 lt. kadar boza cikti. Yaptigim boza olgunlasinca kucuk bir cam kaseye koyup daha sonra yaparken kullanmak uzere buzluga kaldiriyorum. Boza yapacagim zaman buzluktaki bozayi cikarip eridikten sonra maya olarak kullaniyorum.

Afiyet sifa olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder