10 Aralık 2018 Pazartesi

KOLAY KISIR TARİFİ




Uzun bir aradan sonra kisir tarifleyle bloguma geri dondum. Hamilelik sureci dogum ve bebek:) Bebekle hayat cok zor olsada birsey yazip karalamaya calisacagim ama guzel fotograflar cekmeyi simdilik hedeflemiyorum. Zira bu tarifimde pacalarimdan cekistiren oglumdan sipsak bir fotograf cekmek zorunda kaldim;))

Uzun zamandir ara ara yaptigim ve severek yedigimiz bir kisir tarifi verecegim bugun.

Malzemeler:

2 su bardagi ince bulgur
1 bucuk su bardagi ilik su
3 yemek kasigi domates salcasi(varsa biber salcasiyla karisik)
Taze sogan
Kuru sogan
Mor lahana
Bir dis sarimsak
1 cay kasigi kimyon
Pul biber
Tuz
Zeytinyag
Limon (varsa nar eksi de ilave edilir)

Yapilisi:

Bulgura 1 bucuk su bardagi ilik su eklenerek iyice karistilir. Bulgurlar suyu emince salca eklenip tekrar karistirilir. Bu asamada elle biraz yogrulur ama benim vaktim olmadigi icin yoguramadim. Sonrasinda ince ince kiyilmis sarimsak kuru sogan taze sogan ve mor lahana ilave edilir. Son olarak da kimyon tuz pul biber zeytinyag ve limon eklenerek guzelce karistirilir. Evde maydonoz olmadigi koyamadim ama varsa siz koyabilirsiniz. Bu olcu uc kisiye falan yeter. Daha cok olsun isterseniz miktarlari artirmaniz gerekir. Ayrica marul koyuldugunda cabuk sondugu icin ben tercih etmiyorum. Marullar ayri bir tabakta sunulabilir. Misafir icin yapacaksaniz sarimsak biraz riskli cunku herkes sevmeyebilir o yuzden ilave etmeyebilirsiniz. Bu Antakya usulu bir kisir tarifi ve ben sarimsagi cok sevdigim icin ilave ediyorum. Yapilisi 15-20 dakika suren bu enfes kisiri yapacak olanlara afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder