15 Aralık 2013 Pazar

PRATIK TAVUKLU MANTI


Kisin insan ne pisirecegini sasiriyor. Yazin ki kadar cok fazla cesit bulunmuyor sebze olarak. Bir de soguktan daha cok karbonhidrata yoneliyoruz.

Bugun pazar ve ne yapayim ne yapayim derken manti geldi aklima. Ev ahalisine sordugumda buyuk istekle yap dediler. Bana kalsa kirk yil aramam da evdekiler isteyince el mahkum yapiliyor. Ben unlu tariferi yapma taraftari degilim ve mumkun oldugunca yapmamaya calisiyorum.

Gelelim tarife, malzemeler:

-5 adet baget
-2,5 su bardagi un
-1 yumurta
-2 yemek kasigi tereyag
-1 tatli kasigi tuz
-1,5 su bardagi civari ilik su

(Bu malzemelerle bir dikdörtgen ve bir kare borcam manti cikti.)

Yapilisi:


-Once bagetleri hasliyorum ve didikliyorum.


-Bir kaseye once unu koyuyorum.
-Unun ortasini acarak yumurtayi kiriyorum.
-Tuzunu ilave ediyorum.


-Suyu yavas yavas ilave ederek kulak memesi yumusakliginda bir hamur yapiyorum.
-Hamuru biraz bekletirseniz daha kolay acilir.


 -Hamuru ikiye boluyorum ve bir tanesinin ustunu kurumamasi icin ortuyorum.



-Ilk bezeyi merdaneyle yufkadan biraz daha kalin olacak sekilde aciyorum.


-Karelere kesiyorum ve iki ucundan biribirine yapistiriyorum.
-Hamuru acarken fazla unlamazsak yapismasi daha kolay olur aksi halde birbirine kolay yapismiyor.
-Hamurun ustunu ortmezsek de kurur ve yapismasi zorlasir.


-Daha sonra 175 dereceye isittigim firinda pembelesinceye kadar tutuyorum.
-Firindan cikarip uzerine tavuklari serpistiriyorum.


-Tavuk suyunun icine tereyagini ilave ediyorum.
-Eger tavuk suyu sogumussa isitiyorum ve mantilarin uzerine cikacak kadar bosaltiyorum.


-175 dereceye isinmis firina atiyorum ve uzerini bir tepsiyle ortuyorum.
-Bu islemi ustunu bir tepsiyle orterek aygazin uzerinde de yapabilirsiniz.
-Mantilar yumusayincaya kadar firinda pisiriyorum.


 Uzerine karabiber cok yakisiyor. Isterseniz sarimsakli, yogurtla da servis yapilabilir.


                                            Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder