26 Aralık 2013 Perşembe

ISPANAKLI BOREK


Malzemeler:

-1 kg. ispanak
-1 kg. yufka (ben bimden aldim icinde 6 adet vardi)
-1/2 kg. lor
-4 adet kuru sogan
-Zeytinyag
-Karabiber
-Pul biber

Uzeri icin:

-2 yumurta
-2 su bardagi yogurt
-Yarim cay bardagi zeytinyag
-Tuz

Yapilisi:




                                            Ispanaklari bolca yikiyorum ve dogruyorum.


Uzerine bir tatli kasigi tuz serpip ispanaklari elimle ovuyorum. Rondoda dogradigim soganlari, loru, bir cay bardagi zeytinyagini, karabiberi ve pul biberi ilave edip karistiriyorum. 


Bir yufkayi seriyorum ve ikiye boluyorum. Bir kaseye goz karari zeytinyag ve su koyup karistiriyorum ve kasikla yufkanin uzerine azar azar dokuyorum. Bu sekilde borek daha yumusak oluyor. 
Daha sonra ispanaklari serpistiriyorum.

Yufkanin bir ucundan rulo seklinde sariyorum.

Daha sonra kendi etrafinda doluyorum.


                       
Firin tepsisine yagli kagit seriyorum ve yagliyorum. 
Diger rulolari bu ilk rulonun etrafina doluyorum.

Baska bir kapta 2 yumurta, yaklasik 2 su bardagi yogurt, yarim cay bardagi zeytinyag 
ve tuz ekleyip karistiriyorum.

Bu harci boregin uzerine esit miktarda suruyorum. Bu malzemelerle 2 tepsi borek cikti. 
Sadece son yarim yufkayi ispanakli harc yetmedigi icin peynir koydum. Uzerine corek otu ve susam serpiyorum ve onceden isittigim 180 derecelik firinda ustu kizarana kadar pisiriyorum.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder