28 Ekim 2013 Pazartesi

EKMEKCIM ILE TAM BUGDAY UNLU EKMEK




Ekmekcim'i alali birkac ay oldu ve muhtesem ekmekler yapip yedik. Ama son zamanlarda tas devri diyetinde ekmegi onermedikleri icin arastirdim ve zararli oldugunu ogrendim. Bu sebeple ekmegi kesmeye calisiyorum. Her ne kadar ekmek yemegi tavsiye etmesemde ekmekcim ile yaptigim ekmeklerin tarifini vermek istiyorum cunku evde oglum ve esim cok seviyorlar ve onlar icin yapmak zorunda kaliyorum:(( Ama en azindan disaridan alinan katkili ekmekleri yedirmekten iyidir. Gelelim tarife;



(Ekşi maya ve Ekşi mayalı ekmek yapmak için tıklayın)

Miktarlar makinanin kendi olcum kaplarıyla olculecek!

Malzemeler; KUCUK BOY EKMEK ICIN

2 tam  + 1/3  olcu tam bugday unu
1 olcu beyaz un
300 ml su veya sut (istege baglı)
2 buyuk  olcu kasigi zeytin yag
2 kucuk olcu kasigi kuru maya
3 kucuk olcu kasigi toz seker
1,5 kucuk olcu kasigi tuz

Yapilisi:

Ekmek kabina ilk once su ya da sutu koyuyoruz. Uzerine zeytin yagini ekliyoruz. Yani ilk once sivilar konuluyor. Sivilarin uzerine beyaz ve tam bugday ununu ekliyoruz. En uste iki cukur aciyoruz. Birine mayayi digerine tuz ve sekeri koyuyoruz. Mayayla tuzu kesinlikle karistirmiyoruz.

Her zaman siralama;

en alta sivilar

ortaya un

en uste bir tarafa maya ve diger tarafa tuz ve seker.

Tam bugday ekmek için program secerken makinanin üzerinde de yazdigi gibi 5 numaralı secenege gelene kadar basilir. Sicakligi 160 derece yapiyorum; daha yuksek sicaklik ekmegin kabugunu cok sertlesttiriyor. Bu tarifte, basta da belirttigim gibi kucuk boy ekmek yaptim. Bu yuzden ekmek boyutunu ekranin ustunde buyuk / kucuk yazan yeri kucuge getiriyoruz ve sonrasinda hemen pisireceksek baslata basiyouz.

Not: Eger hava soguksa ilik su, eger sicaksa cesmeden soguk su kullaniyorum.
Ayrıca protein miktarini arttirmak istiyorsaniz su yerine sut koyabilirsiniz ya da biraz su biraz sut.
Ekmek pistikten sonra 5-10 dak.makinanin icinde bırakin. Ekmek daha guzel oluyor ve keserken kiritilanmiyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder