28 Kasım 2013 Perşembe

EVDE TEREYAĞ YAPIMI




Dogal beslenmenin sart oldugu bir donemde yasiyoruz. Maalesef satin aldigimiz herseyde ne oldugunu bilmedigimiz ve vucudumuzu nasil etkileyecegini kestiremedigimiz katki maddeleri var. Elimizden geldigince herseyi evde kendimiz yapmaya calismaliyiz eskilerin yaptigi gibi!

Bunlardan en onemlisi de yedigimiz yag elbette. Simdiye kadar bize tereyagini hep kotulediler. Damarlari tikar diye bizi korkuttular. Bizleri sagliksiz olan margarinlere ve havada ucan sozde cok hafif olan yaglara yonelttiler. Simdilerde ise kis uykusuna yatirilmis bilincimiz uyandi ve gercekleri gormeye basladik; Canan Karatay ve Ahmet Aydin gibi degerli hocalarimiz var cok sukur ki! Dogal beslenmemiz konusunda bizleri surekli uyariyorlar. Hal boyleyken kendi sagligimiz icin bunlara kayitsiz kalmamaliyiz diye dusunuyorum. Bir suredir benim de yapmaya basladigim tereyag nasil yapilir anlatmaya calisacagim.





Ben haftada bir 5 lt. sut aliyorum. Sut cok guzel ve kaymakli oluyor. Kaymagindan da tereyag yapiyorum. Bugun herzamanki gibi gidip sutumu aldim ve yarisini yogurt yarisini da lor yapmak uzere kaynatmaya basladim. Lorun kaymagini almadim cunku lor yagli sutten guzel oluyor.

-Yogurt yapacagim sutu kaynattiktan sonra biriken kaymagi 1/2 lt.lik kavanoza koydum.

-Mikserin tek cirpicisini taktim ve kavanoza daldirip cirpmaya basladim.





 -Sonra uzerine parmak dayanacak sicakliktaki bir fincan su doktum ve cirpmaya devam ettim.

-Bu asamada sari renkteki yag ile beyaz sut birbirinden ayrilmaya basladi. Bu islem 5 dak. kadar suruyor.


-Daha sonra kavanozu 5 dak. buzlukta beklettim. Bu asamada yag kavanozun ustunde birikiyor altta beyaz sut kaliyor.


-Ayrısan beyaz sutu baska bir kaba suzdum. Kavanozu ters cevirince sadece beyaz sut akıyor cunku artık tereyag katilasmis oluyor. Bu sutu ekmek veya pogaca yapımında kullanabilirsiniz. Sonrasında kavanozdaki bu sutlu tereyagini soğuk suyla, cıkan su berraklasana kadar catalla karistira karistiraa yikadim. Yani butun islem aynı kavanozun icinde olmus oluyor, ayrica bulasik cikmiyor.


-Tamamen duru su cikana kadar yikama islemine devam ettim.

-Ve sonunda bu muhtesem dogal tereyagimi elde etmis oldum.

Az ama oz :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder